Bronzový bludný balvan v kategorii družstev za rok 2017 - obhájci placaté Země Vladimír Bača a David Starosta za chrabrý vzdor heliocentrickému spiknutí

Naši laureáti jsou internetoví věrozvěstové nové vlny vědeckotechnické retrorevoluce. Tomu nebudeme ani chtít věřit, ježto jsme od útlého mládí indoktrinováni iluzí, že žijeme na kulaté, rotující, neukotvené Zemi, motající se obrovským vesmírem – kde i hvězdy teroristicky vybuchují. Z té představy mnohé jímá děs, agorafobie a kinetóza, zvláště pokud již ve škole získali alergii na matematiku. Už Archimédes sháněl pevný bod. Nejen bod, ale celou pevnou půdu pod nohama nabízejí plochozemci, šíříci placaté krédo, jež je notabene v souladu s knihou Genesis i Koránem:

Země je plochá, pevná, netočivá, shůry chráněná pevnou klenbou nebeskou vysokou 5 000 km. Ta je v noci podsvícena hvězdami kroužícími kol Polárky (byť se nedá určit jak vysoko je nad pólem.) Měsíc a Slunce, oba zvící asi 52 km, pravidelně kolují pod klenbou ve výši 4 800 km a to nad i mezi mraky (pokud nezavelí Josue). Ale nejsou to opravdová tělesa – jsou jen světýlka. Ani gravitace neexistuje – vždyť „je to pouhý Newtonův úskok, aby dokázal, že Země obíhá kolem Slunce“, vždyť je známo, že: „Věci padají dolů, protože jsou hustší než okolní vzduch“. Navíc s https://www.placata-zeme.cz/fe-music/ si můžete zazpívat i protest song proti gravitaci.

Leč planární pohodu narušilo spiknutí rotačně-kulových-heliocentricko-teoretických blouznivců: Eratosthena, Koperníka, Galilea, Keplera, Newtona a přikyvoval jim Foucalt tím svým kyvadlem. Tyto hrozné výmysly zděsily přemnoho činovníků a velikánů − i Kalvína, Luthera a prý i Goetha.

Naštěstí, praktický Sam Rowbotham (1816 – 1884) vyřkl požadavek zetetických, tj. okemzjevných a rukoulapných důkazů z experimentů konaných  pomocí domácího náčiní – to proto, aby si kdokoli mohl ověřit, na jaké Zemi žije. V r. 1839 zjistil, že vodní hladina v 6 mil dlouhém kanále je rovná a nikoli oblá. Zavrhl tudíž šalebný globus a za pravdivou prohlásil Gleasonovu mapu, čili azimutální ekvidistantní projekci globu. A ta je hlavním fetišem téměř všech soudobých plochozemců. Jejich zálibou je přeměřování hladin místních vod a odhalování kosmonautiky coby kolosálního podvodu páchaného vládami a zejména NASA − avšak mlčí o kosmických aktivitách jiných států.

The Flat Earth Society (USA 1956) přináší naději, že se lze vymanit se z heliocentrismu, neb její „Vojáci pravdy a rozumu … tasili meč, aby … byli uzurpátoři [heliocentrismu] nuceni abdikovat“. A statisíce se již vymanili v USA, Británii, Kanadě, Brazílii, Austrálii ba i jinde a stále jich přibývá!

Určitě se i u nás rozvine zetetická geografie, neboť každý má lidské právo svobodně si vybrat, zda chce žít na plochoZemi či na kouloZemi. Nastanou sice všelijaké potíže, např. ve školství, avšak inkluzí plochozeměpisu (na úkor neoblíbené matematiky a fyziky) to jistě zvládneme.

Soudobí heliocentričtí spiklenci NASA, Roskosmos, Hollywood a i Mosfilm? se ale nevzdávají. Stále chrlí lži o dobývání kosmu, přistání na Měsíci („vždyť to není pevné těleso!“), raketách, ISS, vozítkách na Marsu, ačkoli my plochozemci víme, že „nebylo žádným nezávislým experimentem prokázáno, že raketový pohon ve vakuu funguje, naopak pokusy amatérů ukazují, že nikoli“.

Obdivujeme chrabrost s jakou vzdoruje heliocentrismu Vladimír Bača svým www.placata-zeme.cz a David Starosta svou unikátní studií Nebe a Země. A spolu s díky za jejich nechtěné varování před přívalem zetetických nauk jim udělujeme obzvláště placatý Bludný balvan.

-----------------------------------------------------------------

[1] Starosta, David: NEBE A ZEMĚ, https://www.placata-zeme.cz/nebe-a-zeme/ 2016
https://www.placata-zeme.cz/nebe-a-zeme-2/ 2016
[2] Macháček,Šimon: https://www.youtube.com/results?search_query=Šimon+Macháček
[3] Macháček, Šimon: https://www.youtube.com/user/212025510
[4] The Flat Earth Society: https://www.tfes.org/ https://wiki.tfes.org/The_Flat_Earth_Wiki

Reakce:

Dobrý den pane Blochu, pane Grygare a spol.,
bohužel se nemůžu dnes zúčastnit předávání vašich anticen. Nicméně vám všem přeji, ať si to užijete. Pro ty z vás, kdo jste ateisté, tak sledujte na internetu, osobně nebo na mém blogu informace o brazilských vědcích, kteří sedm let po celém světě prováděli experimenty ohledně tvaru a povrchu naší země a dospěli k tomu, že je všechno jinak, jež učí učebnice o heliocentrismu. 26.3.2018 je zveřejní v Sao Paulu a 29.3.2018 na internetu, určitě se objeví i na mém webu. Můžete taky sami hledat zakřivení země dle všeobecně uznávaných výpočtů. Nenajdete ho. Milióny lidí ho už prakticky hledaly, ale nenašly. Můžete ho najít jen v učebnicích, výpočtech a teoriích.
Pro ty z vás, kteří se považujete za věřící křesťany, čtete Bibli a věřte tomu, co je tam psáno. Země byla stvořena v sedmi dnech, zcela jasně je na první stránce uvedeno, jak to bylo provedeno a že existuje nebeská klenba, která oddělila vody od vod. Uvnitř této klenby nebo i v této klenbě jsou všechna stvořená nebeská tělesa (slunce, měsíc, hvězdy, bludné hvězdy) a žádný nekonečný vesmír neexistuje. Dle Bible je země nehybná a slovem "země" je myšlena souš. V celé Bibli nenajdete slovo planeta nebo sluneční soustava. Zcela zjevně se píše o tom, že se slunce a měsíc pohybují nebo že se i zastavily na celý den nebo se dokonce vrátil stín slunce o deset stupňů (schodů). Biblická kosmologie, stejně jako kosmologie dávných civilizací a národů nikdy nepopisují nějakou zemi jako kouli rotující kolem své osy a kolem slunce.
Přeji vám všem krásné zážitky a dobrý pocit uspokojení ze zesměšňování druhých lidí. Nicméně lidská moudrost je pro Boha bláznovstvím. Opravdu moudrý člověk ví, že ještě vůbec nic neví, bez ohledu na to, jestli je věřící nebo není. Takový člověk by v životě neudělil někomu nějaké bludné balvany jako to děláte vy po celé ty roky. Ve skutečnosti jen zesměšňujete sami sebe. Vaši anticenu mi nemusíte posílat, můžete si ji nechat, nemá žádnou hodnotu.
S pozdravem
Vladimír Bača

Rusty Razor za rok 2020 putuje Didierovi Raoultovi Zobrazit

Rusty Razor za rok 2020 putuje Didierovi Raoultovi

Výherce anticeny Rusty Razor (rezavá břitva) určené pro nejhoršího propagátora pseudovědy v roce 2020 je francouzský vědec Didier Raoult za jeho "objev" léčby COVID-19 hydroxychlorochinem a azitromycinem.
Pá 20. 11. 2020 Přečíst
Bronzový Bludný balvan za rok 2022 v kategorii jednotlivců - Veronika Vendlová Zobrazit

Bronzový Bludný balvan za rok 2022 v kategorii jednotlivců - Veronika Vendlová

Český klub skeptiků Sisyfos uděluje bronzový Bludný balvan za rok 2022 v kategorii jednotlivců Veronice Vendlové za objev jemnohmotné struktury emocí a aplikaci tohoto objevu v politickém marketingu.
Pá 12. 5. 2023 Přečíst
Bronzový Bludný balvan v kategorii jednotlivců za rok 2013 - Igor Chaun za velkorysou mediální propagaci pseudovědeckých idejí a jejich nositelů Zobrazit

Komitét pro udělování Bludných balvanů při Českém klubu skeptiků SISYFOS oznamuje, že v kategorii je...
Pá 28. 3. 2014 Přečíst
Zlatý Bludný balvan za rok 2022 v kategorii jednotlivců - JUDr. Daniela Kovářová Zobrazit

Český klub skeptiků Sisyfos uděluje zlatý Bludný balvan za rok 2022 v kategorii jednotlivců JUDr. Daniele Kovářové za nenormální právní guláš uvařený nad doutnajícími ostatky rodinného práva.
Pá 12. 5. 2023 Přečíst